Szükségletelemzés iskolai szinten

Iskolánk Erasmus+ tanári csapata elhatározta, hogy szükséges lenne a következő generációt elindítani a fenntarthatóság útján.  6 európai ország iskoláival szeretné az  igényet felmérni, hogy milyen témák érdeklik az iskolák közösségét, valamint hogy mely témakörön belül van hiányosság.

Kérünk Titeket, töltsétek ki az űrlapot!

Magyar:

https://forms.gle/kYTYJDoiALoy5dLm8

Német:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdtaA9-0zbQ314Csx_xwXw_qfTvgSMgKTZOqG2PH3PcfDcNbA/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0

Fenntarthatóság – kérdőív kiértékelése

            Napjainkban egyre többet hallunk a fenntarthatóságról és a környezettudatos élet fontosságáról. A fenntarthatóság azt jelenti, hogy csak annyi környezeti és természeti erőforrást használunk fel, amennyire valóban szükségünk van, nem pazarlunk. Ezzel védjük a Földünket és gondolunk az utánunk jövő nemzedékekre is. Vajon a mai tinédzserek, a most felnövő generáció gondolkozik-e a környezettudatos életről, fontos-e számára a természeti erőforrásaink megvédése. Erre kerestük a választ a kérdőívünkben.

            266 tizenhárom-tizenkilenc éves korú diák töltötte ki a kérdőívet, 68%-uk tartja fontosnak a természeti erőforrásaink megóvását. A válaszaikból kiderült, hogy felelősségteljes fiatalok, úgy gondolják, hogy maguk is sokat tehetnek a környezet megóvásáért energiatakarékossággal, a felesleges hulladékképzés csökkentésével, a vízzel való takarékoskodással, illetve a tudatos, nem pazarló vásárlással.

            Biztató információ, hogy a válaszadó gyerekek többsége a szüleitől látja a követendő, jó példát, hiszen a szülők számára fontos, hogy jó minőségű élelmiszer kerüljön a családi asztalra, hogy minél kevesebb legyen az élelmiszerpazarlás, illetve hogy a háztartási zöld hulladékot újra fel tudják használni.

            Sajnos Magyarországon még mindig alapvető közlekedési eszköz a személygépkocsi, ez szolgálja leginkább a kényelmi szempontokat. Bár a válaszadók többsége szeretné, ha a városukban minél több bicikliút épülne, mégsem egyértelműen a biciklit választották, mint mindennapos közlekedési eszköz. 41% venne benzines autót felnőtt korában. Ezen a területen fontos a fejlődés, érzékenyíteni kell a fiatalokat, motiválni kell őket a kerékpár használatára és a személyautó mellőzésére.

            A másik fejlesztendő terület a műanyag hulladék csökkentése. A diákok többsége palackozott vizet fogyaszt, és műanyag táskában viszi haza a megvásárolt termékeket, növelve ezzel a műanyag hulladék mértékét. A fiataloknak meg kell ismerniük minél több alternatív környezetkímélő lehetőséget. Ebben segít a több országot magában foglaló projekt, melyben megoszthatják és átvehetik egymás módszereit, melyek segítenek abban, hogy egy valóban környezettudatos generáció tegye jobbá Földünk állapotát.

A projekt tevékenységei során lehetőségünk lesz nemcsak a hétköznapi életet fenntarthatóbbá tenni, hanem az iskolai mindennapokat és az épületet is környezetbarátabbá tenni.