Utolsó külföldi találkozójukra utaztak a Kossuthos diákok

Utazásunk a lengyel partneriskolához május 24-én kezdődött, és egy nagyon tartalmas hét várt ránk.

Első állomásunk az Észak-Lengyelországban fekvő híres lovagvár volt: Malbork vára Európa legnagyobb középkori erődítménye, melyet a 20. század második felében teljesen felújítottak, és felvették az UNESCO Világörökség listájára.

Ezután Fromborkba utaztunk, ahol Nikolausz Kopernikusz és a környéken forgatott lengyel filmek nyomait követtük egy feladat kapcsán: Kopernikusz emlékhelyein és a forgatások helyszínein kellett fotókat készítenünk. Itt pillantottuk meg először a „tengert“, amely valójában egy öböl. Kedvenc részünk a mólón való fényképezkedés volt, aminek háttere a gyönyörű festői táj volt. Marcitól és Balázstól többször is elhangzott a szállóigévé vált mondat: „Leugrottunk a Baltira”. Leküzdve félelmünket felmásztunk a dómban található magas kilátótoronyba, ahonnan a kilátás még szebb volt. Ezen a napon közel 20000 lépést tettünk meg.

A következő napon az iskolát néztük meg Braniewoban. Az igazgató úr fogadott minket, majd 2 tanítási órán vettünk részt. A tanórák témája: Híres filmek és színészek a németórákon. Az órák után újdonsült barátainkkal egy városnéző körúton vehettünk részt. A hosszú, de tartalmas séta után a lengyel diákokkal közös ebéden velünk tartott az iskola igazgatója és két tanára is.

A harmadik napunk a suliban indult 9:35-kor. Az oroszórából igaz nem túl sokat értettünk, de különleges ételeket kóstolhattunk meg, mint például a pirogi. A nap további részében a sztereotípiákkal foglalkoztunk, az előítéletekkel kapcsolatban kérdőívet töltöttünk ki, és forgattunk egy kisfilmet is.

Az 4. napunkat reggel 8-kor indítottuk. Tanáraink felkészítettek bennünket a közeli koncentrációs táborba tervezett látogatásra, majd elindultunk Stutthof-ba, ahol több mint 2 órát töltöttünk el. Végigjártuk az egykori láger helyén létrehozott emlékhelyet, majd egy filmvetítésen vettünk részt, ahol a tábor felszabadítását követően készült korabeli felvételeket is láttunk. Ezután elindultunk Gdanskba. Ebben a csodaszép kikötővárosban felderítettük a főteret, majd este megnéztük lengyel barátainkkal a BL -döntőt. Mindenki szurkolt, és nagyon jól éreztük magunkat.

A program utolsó napján Gdanskot fedeztük fel, ahonnan tovább utaztunk Sopotba, a tengerparti üdülőhelyre, majd a „Hármasváros“-hoz tartozó harmadik kikötővárosban, Gdyniában tettünk rövid látogatást. Innen a Visztula partján fekvő középkori városba, Torunba vezetett az utunk, ahol megcsodáltuk a szintén világörökség részét képező óvárost.

A programon részt vettek:

Vincze Katalin

Pethő Károly pedagógusok

Kádár Anna, Takács Zsófia, Szilágyi Balázs és Vass Márton tanulók a 9. évfolyamról.